Ćwiczenia z tasma Thera-band




Ćwiczenia z oryginalna taśma thera-band dają nam w krótkim czasie takie efekty jak:
-przyrost masy mięśniowej,
-obniżenie granic bólu
-poprawa reakcji równoważnych
-redukcja wagi
-poprawa wytrzymałości
-profilaktyka upadków
-obniżenie ciśnienia
-korekcja postawy
-poprawa zakresu ruchu
-mobilizacja oraz zwiększenie elastyczności

Taśma nie jest droga i nie zajmuje wiele miejsca.

Są różne kolory taśm: bezowa, żółta, czerwona, zielona, czarna, złota, srebrna, niebieska. Każda z nich ma inny opór. Tabelka poniżej obrazuje to doskonale:


Wybór odpowiedniego koloru taśmy jest indywidualny i zależny od poziomu siły mięśniowej. Wybieramy taka taśmę, aby spokojnie potrafić zrobić minimum 15 powtórzeń.

                                                    Chwyty i trzymanie taśmy:

Aby taśma nie wyślizgiwała nam się podczas ćwiczeń , umieszczamy ją szeroko rozłożona na dłoniach. Podczas takiego mocowania nie dochodzi do niedokrwienia poszczególnych odcinków. Nie wolno zwijać jej w rulon , aby była cienka! Dla bezpieczeństwa taśmę owijamy podwójnie.












Mocowanie na stopach:




Uwagi treningowe:

Początkującym zaleca się wybieranie 6-8 ćwiczeń i wykonanie 15-20 powtórzeń. Cały program powinien być powtórzony 1-3 razy. Podczas całego treningu nie może dojść do użycia zbyt dużych obciążeń.
Po pewnym czasie możemy zwiększyć opór, dodać więcej ćwiczeń i serii.


Pamiętajmy jednak o głównych zasadach:
-poprawna postawa, kontrolowane wolne ruchy, równomierne tempo wykonywania poszczególnych ćwiczeń,
-na początku ruch taśmy pozostaje zawsze lekko napięty,
-ważne jest dokładne określenie kierunku działania oporu. Kąt pomiędzy taśmą i trenowaną częścią ciała musi być zachowany. Przy 90 stopniach opór jest maksymalny. Poniżej kąta 30 stopni opór efektywny nie występuje.
-Podczas ćwiczeń nie powinny występować żadne reakcje bólowe. Jeśli dojdzie do takich przerywamy ćwiczenia i stosujemy przerwę.
-ćwiczenia stosujemy zawsze dla obydwu stron
-poniżej przedstawiam zestawy ćwiczeń  po dwa ćwiczenia na każdą partie ciała ,
ale proszę się z nimi dokładnie zapoznać, popatrzyć na odpowiednia pozycje wyjściowa i końcowa itp aby poprawnie wykonać każde ćwiczenie.









źródło: thera-band

4 komentarze:

  1. Witam. Chcialbym 4-5 cwiczen z tasma na lydke rozciagajace. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Tez bym duzo rzeczy chciala...
      Troszke inna forma komentarza i bylo by znacznie lepiej. :/

      Usuń
  2. Gdzieś już czytałem podobny wpis, ale ten jest bardziej konkrenty, warto było odwiedzić. Dodaje do zakładek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow nawet nie wiedziałam że takie fajne ćwiczenia można wykonać za pomocą taśmy. WOW!

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 BeSlim , Blogger