Wszystko o PLANK ( deska )






To kolejna moda na wykonywanie wyzwań plank, im dłużej tym lepiej, nie ważne jak.

Do napisanie tego posta skłoniła mnie teraz moda na wszelkie wyzwania, które można znaleźć w sieci. Dużo wyzwań jest na PLANK, ale czy wiesz jak go poprawnie wykonać?

Aby zabrać się za to ćwiczenie trzeba dokładnie wiedzieć jak je zrobić. Wiele osób ma z tym problem, bo albo pupa za wysoko, albo za nisko, albo barki źle rozstawione itp.

A więc prawidłowy Plank powinien wyglądać tak:



W pozycji na brzuchu oprzyj się na przedramionach lub dłoniach, łokcie w linii prostej do ramion, biodra ustawiamy nie za wysoko, plecy proste, łopatki ściągnięte, brzuch napięty, głową w przedłużeniu kręgosłupa, nogi na szerokości bioder (nie złączamy) oparte na palcach, a nie na całych stopach.

Znowu 7 Błędów, które możecie robić to.


1. Złe rozstawienie łokci.

Łokcie muszą być w linii prostej z przedramionami tak jak jest pokazane niżej na zdjęciu !!!.

Wiele osób " modli się " tzn. splatają razem dłonie i dlatego łokcie uciekają bardzo na zewnątrz.



2. Zbyt nisko pośladki

Tak jak pisałam wyżej. Całe ciało musi być w linii prostej. Zbyt nisko umieszczona pupa może doprowadzić do kontuzji naszych pleców.



3. Za wysoko pośladki 

Zbyt nisko pośladki to chyba najczęściej popełniany błąd.



4 Głowa skierowana do góry

Wzrok musi być skierowany na dół, nie na sufit.
Głowa musi być przedłużeniem kręgosłupa, a nie odstawać.


5. Nogi na wysokości bioder

Nogi powinny być przedłużeniej bioder, nie złączamy, nie wykonujemy mega dużych rozkroków, tylko na wysokości bioder.


6. Stopy oparte są na palcach

Oparte są tylko na palcach. Nie na piętach, czy całych stopach.


7. Oddech

Nie wstrzymuj oddechu !!! Nigdy o nim nie zapominaj
















źrodlo obrazkow: google.pl

15 komentarzy:

  1. Ciekawa instrukcja. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. 6. Nie wyobrażam sobie zrobienia planka na piętach albo całych stopach :-P to w ogóle wykonalne?

    OdpowiedzUsuń
  3. tez mi sie tak wydawalo, ale jak zobaczylam fote na necie ze ktos tak robil o malo nie padlam na zawal. niestety nie moge znalesc juz tego zdjecia ale wolalam o tym wspomniec :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy post, bardzo się przydał ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. deska jest mocna bardzo lubię to ćwiczenie gdy wszystkie mm mi drżą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he he. Mi tez wszystko drży po 10 sekundach. Śmieszne uczucie.

      Usuń
    2. praktyka czyni mistrza :)

      Usuń
  6. Kolejny rzeczowy post :) Dlatego też nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award, szczegóły: http://ritaraga.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award-przedpremierowy.html?showComment=1394483115266#c8719325214808833547

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny artykuł. Poruszyłaś wszystko co najważniejsze. Dzięki za porady.

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 BeSlim , Blogger