Wykonuj prawidłowo brzuszki






7 złotych zasad , przy wykonywaniu brzuszków !!!



To kolejne ćwiczenie, na które nauczyciele totalnie nie zwracają uwagi. Znów na lekcji w-f liczyło się to , żeby zrobić jak najszybciej dużą ilość brzuszków niż o jakościowo dobry chociaż jeden brzuszek.

W punktach napisze czego nie wolno robić, a co trzeba.
Zatem za nim obejrzycie film na końcu, proszę zapoznaj się z tymi punktami , bo one dokładnie obrazują jak możesz się uszkodzić, gdy będziesz wykonywać złe brzuszki.



1. Zbyt duży ruch

Nie dociągaj łokci do kolan, unieś tylko górna cześć Tułowia tzn głowę, barki i łopatki , reszta zostaje na podłodze. Taki zakres ruchu idealnie ćwiczy nasze mięśnie brzucha..

2. Dociskanie brody do mostka.

Nie dociskaj brody do mostka. Przez taki ruch powodujesz nieprawidłowa pozycje swojego kręgosłupa w odcinku szyjnym. Rozluźnij kark, pozostaw przestrzeń miedzy brodą, a klatką piersiową i skieruj wzrok na sufit, nie na kolana.

3. Splatanie dłoni za głową

Wiele osób splata palce dłoni na potylicy, co prowokuje pociąganie głowy rękami. Przez taka sytuacje bardzo, ale to bardzo narażasz swój odcinek szyjny na kontuzje  i na dodatek mięśnie brzucha w ogolę nie pracują . Staraj się nie splatać, a jedynie dotykać opuszkami palców głowę z tyłu, łokcie szeroko, nie mogą one być skierowane w stronę kolan tylko całkowicie na zewnątrz.
 
4. Nieprawidłowe oddychanie, zatrzymywanie oddechu.


Musisz oddychać podczas ćwiczeń. Mięśnie brzucha  uczestniczą w procesie oddychania a wiec nie możesz zapominać o oddychaniu.  WDECH nosem gdy całkowicie leżymy na macie, WYDECH ustami gdy jesteśmy oderwani od maty.

5. Zaniedbywanie niektórych partii brzucha.

Nie zaniedbuj innych mięśni brzucha. Ćwiczenia na brzuch to nie tylko słynne brzuszki. Są jeszcze mięśnie skośne zewnętrzne, wewnętrzne, mięsień poprzeczny brzucha. Wiec wykonuj inne ćwiczenia na brzuch.

 6. Brak ćwiczeń mięśni grzbietu

Z mięśniami brzucha współpracują mięśnie grzbietu, dlatego powinieneś ćwiczyć mięśnie brzucha  i mięśnie grzbietu  równomiernie.

7. Ból na dole kręgosłupa.

Gdy boli ta cześć  tzn zła technika ćwiczenia. Po prostu przyklej tą cześć ciała do podłogi i nie odrywaj podczas tego ćwiczenia
.
Proszę weźcie sobie te punkty do SERCA.

I na koniec filmik, który pokazuje jak powinno zrobić się  prawidłowe brzuszki.
Obejrzyjcie do końca  i zapamiętajcie.






źródło filmu YT

10 komentarzy:

  1. Prosto i Konkretnie , fajnie napisane ! :) Skopiowałam sobie wszystko na pewno jeszcze wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, a wiec czekam na Ciebie ;)

      Usuń
  2. Fajnie napisane :) Dla mnie to nie nowość, ale myślę, że wiele użytkowników tym zaciekawisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam taka nadzieje Kasiu , ze ich zaciekawie :)

      Usuń
  3. tak to jest bardzo ważne, w ogóle nawet nie wszyscy trenerzy fitness dokładnie obrazują wykonywanie prawidłowych brzuszków chodzę na fitness do różnych punktów i do tej pory może spotkałam się z 3 trenerów która zwróciła na to uwagę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Em-ka nastepnym razie nie krepuj sie tylko powiedz trenerce dlaczego nie zwaraca na to uwagi;) ciekawer jaka bedzie jej mina :) moze wreszcie nie bedzie o tym zapominac;)

      Usuń
  4. Racja. Brzuszki też trzeba umieć robić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 BeSlim , Blogger